ආසාර්ථක මාර්ගගත ඉගෙනුම් කි්රයාවලිය අධීක්ෂණයට අධ්යාපන අමාත්යවරයා අනුමත කරවා ගත් කැබිනට් පත්රිකාවට විරෝධය පළ කරන බව ලංකා ගුරු සංගමය මාධ්ය නිවේදනයක් නිකුත් කරමින් කියා සිටී.
එම නිවේදනයේ වැඩිදුරටත් සඳහන් වන්නේ, පාසල් වසා දමා වසරකුත් මාස 3 කට වැඩි කාලයක් ගතව ඇති අතර, කඩාවැටුණු පාසල් අධ්යාපන පවත්වාගෙන යාමට ගුරුවරු විසින් තම මුදල් වියදම් කරමින් ස්වේච්ඡාවෙන් සිදු කරන මාර්ගගත ඉගැන්වීම් අධීක්ෂණයට අධ්යාපන අමාත්යවරයා විසින් 2021.07.05 දින රැස් වූ කැබිනට් මට්ලයේ දී කැබිනට් පති්රකාවක් අනුමත කරවාගෙන ඇත.
‘ගෘහස්ත කි්රයාකාරකම් මගින් ළමුන්ගේ ඉගෙනීම පවත්වාගෙන යාම’ නමින් අධීක්ෂණ කි්රයාවලියක් 2021 අගෝස්තු 1 දින සිට කි්රයාත්මක කිරීමට මේ මගින් කටයුතු කර ඇත. ඒ අනුව ගුරුවරුන් විසින් කි්රයාකාරකම් නියාමනය කිරීම හා අධීක්ෂණය කිරීම, ගුරුවරුන් විසින් සතිපතා සිසුන්ගේ කාර්යසාධනය තක්සේරු කර ශිෂ්ය කාර්යසාධන වාර්තා පවත්වාගෙන යාම, පාසලේ විදුහල්පති සහ ගුරුවරු විසින් දෙමාපියන් සහ සිසුන් සම්බන්ධ කරමින් ගෘහස්ත ඉගෙනුම් කටයුතු කි්රයාත්මක කිරීම, ගුරු උපදේශකයින් විසින් ගුරු කාර්ය සාධනය අධීක්ෂණය හා නියාමනය කිරීම කළ යුතු බව දක්වා ඇත.
මෙසේ සිසුන්ගේ ගෘහස්ත කි්රයාකාරකම් අධීක්ෂණය හා නියාමනය මාර්ගගත ක්රමවේද මගින් සිදු කිරීමේ දී ඊට අවශ්ය උපාංග, දුරකතන ඇමතුම් ගාස්තු සහ ඬේටා සඳහා යන වියදම් ගුරුවරු සහ විදුහල්පතිවරුන්ට ලබාදිය යුතුය. එසේ නොමැතිව මේ වන විට ගුරුවරු විසින් තම වියදමින් ස්වේච්ඡුාවෙන් සිදු කරනු ලබන මාර්ගගත ඉගෙනුම් අධීක්ෂණය මේ මගින් සිදු කරන්නේ නම් ඒ සඳහා අප දැඩි විරෝධය පළ කර සිටිමු.
කෝවිඞ් 19 වසංගත තත්වය තුළ ලක්ෂ 43 ක් පමණ වන සියලූ පාසල් දරුවන්ට නිසි අධ්යාපනයක් ලැබීමට ක්රමවේදයක් ආණ්ඩුව හෝ අධ්යාපන අමාත්යාංශය විසින් කි්රයාත්මක නොකිරීම මත 60% කට වැඩි දරුවන් පිරිසකට අධ්යාපනය අහිමි වී ඇති තත්වයක තවදුරටත් ආණ්ඩුව විසින් මාර්ගගත අධ්යාපනය පවත්වාගෙන යාමට කටයුතු කිරීම බරපතල කනගාටුදායක තත්වයකි. අධ්යාපන අමාත්යවරයා 2021.06.19 දින රජයේ ප්රවෘත්ති දෙපාර්තමේන්තුවේ පැවති මාධ්ය සාකච්ඡුාවකදී සඳහන් කරන ලද්දේ අධ්යාපනය අහිමි වී ඇත්තේ 12% ක පමණ ශිෂ්ය පිරිසකට බවයි. අධ්යාපන රාජ්ය අමාත්යවරයෙකු වූ සුසිල් පේ්රම්ජයන්ත මහතා 2021.07.06 දින පාර්ලිමේන්තුවේදී ප්රකාශ කරන ලද්දේ අධ්යාපනය අහිමිව ඇත්තේ ලක්ෂ 43 ක් පමණ වන සමස්ථ ශිෂ්ය සංඛ්යාවෙන් ලක්ෂ 35 කට බවයි. එසේම ජාතිය අමතමින් ජනාධිපතිවරයා පැවසූයේ පාසල් දස දහසකට ෆයිබර් ඔප්ටික් පහසුකම් ලබා දී ඇති බවයි. කෝවිඞ් 19 වසංගතය තුළ කඩා වැටුණු පාසල් අධ්යාපනය පවත්වාගෙන යාමට විධිමත් වැඩපිළිවෙලක් සකස් කිරීමෙන් තොරව අධ්යාපනය සම්බන්ධයෙන් වගකීම් දරන්නන් මෙන්ම ජනාධිපතිවරයා ද මේ ආකාරයෙන් පරස්පර අසත්ය ප්රකාශ කරමින් සිටීම බරපතල කනගාටුදායක තත්වයකි.
මාර්ගගත අධ්යාපනයට යොමු විය නොහැකි දරුවන්ට ප්රාදේශීය ඉගෙනුම් මධ්යස්ථාන සකස් කළේ යැයි දැවැන්ත ප්රචාරක ව්යාපෘතියක නිරත වූ අධ්යාපනය අමාත්යාංශය එම මධ්යස්ථාන පවත්වාගෙන යාමට නිසි වැඩපිළිවෙලක් කි්රයාත්මක නොකිරීම නිසාම එය අසාර්ථක වී ඇත. එම මධ්යස්ථානවලට කැඳවන ගුරු-විදුහල්පතිවරු එන්නත් නොකිරීම, එම මධ්යස්ථාන සම්බන්ධයෙන් සෞඛ්ය මාර්ගෝපදේශ ලබා නොගැනීම, උතුරුමැද පළාතේ සෞඛ්ය අංශ විසින් අනුමැතිය ලබා නොදීම, දරුවන් 10 කට පහසුකම් ඇතිව සැකසූ මධ්යස්ථාන වෙත අපේක්ෂිත ලෙස දරුවන් නොපැමිණීම වැනි තත්වයන් මත එම කටයුත්ත මේ වන විට අසාර්ථ වී ඇත.
මේ තත්වය තුළ හුදු ප්රචාරක ව්යාපෘති පසෙක දමා කෝවිඞ් 19 වසංගත තත්වය තුළ අධ්යාපනය පවත්වාගෙන යාමට අධ්යාපන අමාත්යාංශය කටයුතු කළ යුතුය.